Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

Χριστουγεννιάτικο τραπέζι

: Δεν είναι μυστικό ότι το αυξημένο κόστος διαβίωσης αποτελεί παράγοντα ανησυχίας, καθώς οι άνθρωποι σε όλη τη χώρα αρχίζουν να σχεδιάζουν τα γιορτινά τους καλέσματα, οι Έλληνες όμως επιλέγουν να βάλουν πρώτα σε προτεραιότητα το φαγητό και την οικογένεια!

Η έρευνα της Cookpad, της παγκόσμιας πλατφόρμας συνταγών, για το Χριστουγεννιάτικο μαγείρεμα αποκαλύπτει ότι το 49% των Ελλήνων θα διοργανώσει τουλάχιστον ένα τραπέζι για άτομα που ζουν εκτός του νοικοκυριού τους, είτε τα Χριστούγεννα είτε την Πρωτοχρονιά με ένα επιπλέον 40% να σχεδιάζει  να κάνει ένα τραπέζι 2-3 φορές μέσα στον Δεκέμβριο. Εκείνοι που μαγειρεύουν περισσότερο για οικογένεια και φίλους κατά τη διάρκεια των γιορτών, είναι τα άτομα  ηλικίας 50+, με 1 στους 10 (ποσοστό που φτάνει το 11%) να διοργανώνει περισσότερα από 4 τραπέζια για καλεσμένους που δεν μένουν στο ίδιο σπίτι με εκείνους.

Οι ανησυχίες για το μαγείρεμα των Χριστουγέννων, πώς κατατάσσονται μεταξύ των γενεών;

Το εντυπωσιακό αποτέλεσμα της έρευνας είναι ότι η τιμή του φαγητού φέτος -με ποσοστό 29% στο σύνολο των ερωτηθέντων- έρχεται ως δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων όταν πρόκειται για τα εορταστικά τους τραπέζια σε σχέση με την  δημιουργία ενός νόστιμου μενού που θα ικανοποιεί τους καλεσμένους, η οποία και αποτελεί την πρώτη ανησυχία, αγγίζοντας το ποσοστό του 40%.

Ωστόσο, η κατάταξη αυτής της “ανησυχίας για το μαγείρεμα” παρουσιάζει διαφορές μεταξύ της νεότερης και μεγαλύτερης γενιάς, με τους Έλληνες κάτω των 35 ετών να επηρεάζονται περισσότερο από την οικονομική κατάσταση. Μόνο το 42% κάτω των 35 ετών θα φιλοξενήσει περισσότερα από ένα τραπέζια σε σύγκριση με το 53% των ατόμων ηλικίας 50+.

Η Στέλλα Τσάλα, Country Manager της Cookpad στην Ελλάδα δηλώνει: “Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά είναι πάντα μια περίοδος γεμάτη φαγητό, γλυκά και χρόνο με την οικογένεια. Αυτή η έρευνα μόλις επιβεβαίωσε αυτό που ξέρουμε για τους Έλληνες: παρά τις δύσκολες συνθήκες και την αύξηση των τιμών γύρω μας, επιμένουμε να γιορτάζουμε με τους αγαπημένους μας, να κάνουμε δείπνα και να αγαπάμε τα μελομακάρονα! Σε άλλες χώρες όπως η Ισπανία και η Ουγγαρία, ανησυχούν περισσότερο για την αύξηση των τιμών παρά για τη γεύση, ενώ εμείς βάζουμε πρώτα το φαγητό και την οικογένεια. Βέβαια, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι σχεδόν 1 στους 3 Έλληνες δηλώνει ότι το μεγαλύτερο άγχος του είναι η αύξηση των τιμών, και ειδικά οι νεότεροι”.

Φέτος η Cookpad δημιούργησε το πρώτο της Χριστουγεννιάτικο cookbook με “40 γιορτινές συνταγές για να κάνεις ΘΡΑΥΣΗ!” με σκοπό να εξοικονομήσει χρόνο, κάνοντας το φετινό μαγείρεμα παιχνιδάκι για όλους. Τώρα όλοι μπορούν να δημιουργήσουν δωρεάν το δικό τους cookbook μέσω της εφαρμογής της Cookpad και να το μοιραστούν με τους φίλους και την οικογένειά τους παίρνοντας έμπνευση από τις συνταγές τους.

Πώς διαφέρουν οι γευστικές προτιμήσεις στις διαφορετικές  ηλικιακές ομάδες;

Οι περισσότεροι Έλληνες (77%) σκοπεύουν να μαγειρέψουν και να σερβίρουν παραδοσιακά εορταστικά φαγητά, πρακτική που αποδεικνύεται δημοφιλής μεταξύ των ηλικιών 35-49 ετών (80%). Τα μελομακάρονα με ποσοστό 35% είναι το αγαπημένο χριστουγεννιάτικο πιάτο για φέτος, ιδίως για τους νεότερους Έλληνες, και συνολικά 3 φορές πιο δημοφιλές από τους κουραμπιέδες (10%). Το πιο δημοφιλές κρεατικό είναι το χοιρινό, παραμένοντας σταθερή γευστική προτίμηση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, αλλά πιο δημοφιλές στους 50+ (41%) από ό,τι στους κάτω των 35 ετών (33%).

Γεωγραφικές διαφορές: επηρεάζει το κόστος των τροφίμων περισσότερο ορισμένες περιοχές;

Οι Κρητικοί ανησυχούν περισσότερο για το κόστος του φαγητού φέτος (41%) με το 57% να εξακολουθεί να διοργανώνει περισσότερα από ένα εορταστικά πάρτι σε σύγκριση με το μέσο όρο του 51% σε όλη την Ελλάδα! Λιγότερη ανησυχία για το κόστος του φαγητού παρουσιάζουν οι Έλληνες που ζουν στη Θράκη (16%) και την Κύπρο (17%), έναντι 29% του μέσου όρου σε όλη την Ελλάδα.

Μεθοδολογία έρευνας:

Η έρευνα διεξήχθη τον Νοέμβριο 2022 απευθυνόμενη στους συμμετέχοντες σχετικά με τις μαγειρικές τους συνήθειες κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Η δημοσκόπησε πραγματοποιήθηκε σε τρεις Ευρωπαϊκές χώρες, στην Ελλάδα, Ισπανία και Ουγγαρία. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα συμμετείχαν 933 άτομα.

Σχετικά με την Cookpad:

Η Cookpad είναι μια πλατφόρμα σπιτικού μαγειρέματος και κοινής χρήσης συνταγών, η αποστολή της οποίας είναι να κάνει το καθημερινό μαγείρεμα ευχάριστο. Ιδρύθηκε στην Ιαπωνία το 1997, και σήμερα η Cookpad είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 70 χώρες, 30 γλώσσες, μέσω εφαρμογής στο κινητό αλλά και στο διαδίκτυο. 100 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τη Cookpad κάθε μήνα για να πάρουν καθημερινά έμπνευση για συνταγές μαγειρικής και να συνεισφέρουν στη ζωντανή κοινότητα της σπιτικής μαγειρικής. Πιστεύουμε ότι η μαγειρική είναι το κλειδί για ένα πιο ευτυχισμένο και πιο υγιεινό τρόπο ζωής των ανθρώπων, των κοινοτήτων αλλά και του πλανήτη συνολικά.

Τσέκαρε κι αυτό:

Χριστούγεννα 2022 : Η εμφάνιση της Τάμτα στο Σύνταγμα