: Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός, του Υπουργείου Πολιτισμού, μια σειρά εκδηλώσεων παρουσιάζονται δωρεάν για το κοινό, από 19-15 Ιουλίου. (https://digitalculture.gov.gr/ )
- Στο Κάστρο της Μονεμβασιάς, στην πλατεία Χρυσαφίτισσας (19/7) η Όλια Λαζαρίδου διαβάζει τη «Σονάτα του σεληνόφωτος» του Γιάννη Ρίτσου.
- Το βαθύτατα λυρικό και ερωτικό κείμενο παρουσιάζεται με τη μουσική του Θοδωρή Λεμπέση και την ερμηνεία της Ορχήστρας Δωματίου. Ένα κείμενο εμβληματικό της πρόθεσης του Γιάννη Ρίτσου να «ξανακάνει την ποίηση να βλέπεται και να ακούγεται…», όπως ο ίδιος έλεγε. Την παράσταση σκηνοθετεί ο Λευτέρης Γιοβανίδης.
- Στο Κάστρο της Λαμίας, 19 και 20 Ιουλίου η ομάδα «Νοσταλγία» παρουσιάζει τη νουβέλα του Φώτη Κόντογλου «Πέδρο Καζάς», σε σκηνοθεσία Γιώργου Σίμωνα.
Γραμμένο το 1920, το έργο που συγκεντρώνει μέσα του τα μεγαλύτερα λογοτεχνικά κινήματα της εποχής του, εξιστορεί τις περιπέτειες ενός Πορτογάλου ταξιδευτή που αναζητά τον «εαυτό του» και ο οποίος καταλήγει σε ένα νησί του Ινδικού ωκεανού παρέα με έναν αλλόκοτο και τερατόμορφο συνοδοιπόρο, με σκοπό να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους μέσα στην απόλυτη ηρεμία και γαλήνη, μακριά από τον σύγχρονο αστικό πολιτισμό.
- Στο ξακουστό μνημείο της Ηπείρου, στο Γεφύρι της ‘Αρτας, παρουσιάζεται στις 20 και 21/7 μια παραλογή του «Γιοφυριού της ‘Αρτας»,σε δραματουργία, σκηνοθεσία, σκηνογραφία Μαριάννας Κάλμπαρη: « Η πιο άγρια ”αδικοθανατισμένη” από όλες τις ”αδικοθανατισμένες” που συναντάμε στις παραλογές είναι αναμφισβήτητα η ”Λυγερή” του Γεφυριού της ‘Αρτας, ή αλλιώς ”του Πρωτομάστορα η όμορφη γυναίκα”. Εκείνη που ποτέ δεν ρωτήθηκε αν θα δεχόταν να χτιστεί ζωντανή για να στεριώσει το περίφημο γεφύρι. Εκείνη που με δόλο παρασύρθηκε και θυσιάστηκε για το γενικό καλό…»
- Στο Αρχαίο Θέατρο Λάρισας, 21,22/7 ανεβαίνει «Ο ξεναγός», σε μετάφραση – διασκευή Θάνου Νικά. Η παράσταση βασίζεται στο διήγημα του Γενς Πέτερ Γιάκομπσεν «Η πανούκλα στο Μπέργκαμο», το οποίο, με αφορμή την επιδημία της πανούκλας στον Μεσαίωνα, βυθίζεται στις σκοτεινές πτυχές αυτής της ακραίας κοινωνικής κρίσης, θέτοντας ξανά το ερώτημα της συνύπαρξης των ανθρώπων σε στιγμές μεγάλης έντασης.
- Στον Αρχαιολογικό Χώρο της Αμφίπολης, παρουσιάζεται 22,23/7 το έργο του Λευτέρη Αερόπουλου «Ερωτό-κυκλοι», ένα μουσικοθεατρικό ταξίδι που ξεκινά από τον «Ερωτόκριτο» του Βιτσέντζου Κορνάρου, συναντά τραγούδια της Κάτω Ιταλίας, παραδοσιακές μεσογειακές μουσικές δραματοποιημένες, και φτάνει στο «Φυλακισμένο σ’ αγαπώ» του ίδιου. Μια μουσικοθεατρική παράσταση για μικρούς και μεγάλους, από το «Σύνολο Λόγου & Μουσικής» του Μουσικού Εργαστηρίου Σερρών, με χορικά, ποίηση θεάτρου, σκηνική δράση.
- Στον Αρχαιολογικό Χώρο Κάτω Ζάκρου (διασκεδάστε δωρεάν) πραγματοποιείται ανοιχτή πρόβα στις 22/7 και παράσταση στις 23. 24/7 της site specific διάδρασης «All Is One – Όλα Είναι Ένα». H δημιουργός της υποβρύχιας παράστασης στον Ναό του Ποσειδώνα και της Ολονυχτίας στον Ναό του Επικούριου Απόλλωνα, Αποστολία Παπαδαμάκη, εμπνέεται από την διάπυρη πιστή των Μινωιτών στην Φύση, τη Μεγάλη Θεά της Κρήτης και προτείνει τη μυσταγωγική σύνδεση με την αέναα περιδινούμενη Κίνηση του κόσμου και της Αρμονίας του.
- Στο αρχαίο θέατρο Δίου, στις 24,25/7 παρουσιάζεται η χορευτική παράσταση «Μέδουσα».
«Με οδηγό το ανθρώπινο σώμα και τη μουσική, σκιαγραφείται η ανθρώπινη πλευρά της Μέδουσας. Η Μέδουσα δεν είναι το ”τέρας”, αλλά ένα από τα πιο διαχρονικά σύμβολα της Γυναίκας-θύματος, η οποία καλείται να βρει την ταυτότητά της και να επιβιώσει σε μια κοινωνία που είναι θεμελιωμένη με βάση τις πατριαρχικές επιταγές. Μια κοινωνία που δεν διστάζει να δαιμονοποιήσει την ομορφιά της και να την τιμωρήσει για αυτήν» λένε οι χορογράφοι της παράστασης Τατιάνα Παπαδοπούλου και Αλέξανδρος Σταυρόπουλος.
- Στο Διαχρονικό Μουσείο Χαλκίδας Αρέθουσα (διασκεδάστε δωρεάν), 24,25/7 η παράσταση «Ερωτοπαίγνια» αποτελούν ένα μουσικοχορευτικό ταξίδι στα ροδίτικα «Ερωτοπαίγνια» που γράφτηκαν τον 15ο αιώνα, την εποχή του Βυζαντίου, όπως και στην ομότιτλη ποιητική συλλογή της Αθηνάς Βογιατζόγλου. Χορογραφία: Αντιγόνη Γύρα και Ανθή Θεοφιλίδου. Μουσική Χρίστος Θεοδώρου.