Το Ford Focus με τον οικονομικό και εξηλεκτρισμένο κινητήρα EcoBoost Hybrid είναι πλέον διαθέσιμο στην Ευρώπη.
Η προηγμένη, ήπια υβριδική τεχνολογία των 48-volt επιτρέπει στο νέο Focus 1.0L EcoBoost Hybrid να αποδίδει ισχύ 155 ίππων εκπέμποντας μόλις 93 γρ/χλμ CO2, ενώ προσφέρει βελτιωμένη οικονομία καυσίμου κατά 17% σε σύγκριση με την αντίστοιχη απερχόμενη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost των 150 ίππων και το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Εκτός από το νέο, εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης, το αναβαθμισμένο Focus προσφέρει μία πιο premium εμπειρία οδήγησης, χάρη στο νέο πίνακα οργάνων LCD των 12,3 ιντσών τεχνολογίας “true colour”, αλλά και βελτιωμένη συνδεσιμότητα.
Το Focus έρχεται να προστεθεί στην οικογένεια των επιβατικών μοντέλων Puma, Kuga και Fiesta, καθώς φυσικά και σε εκείνη των επαγγελματικών Transit και Transit Custom, που διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία, η οποία έχει ως στόχο της τη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου.
Η ψυχή του μοντέλου είναι ο κινητήρας 1.0L EcoBoost Hybrid στην έκδοση των 155 ίππων που διαθέτει όχι μόνο υπερδιπλάσια ειδική ισχύ (ιπποδύναμη ανά λίτρο χωρητικότητας) συγκριτικά με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 145 ίππων που ήταν διαθέσιμος στο Focus μόλις πριν από 10 χρόνια, αλλά και βελτιωμένη κατά 45% κατανάλωση καυσίμου.
Διαθέσιμος και σε έκδοση με απόδοση 125 ίππων, ο κινητήρας EcoBoost Hybrid αντικαθιστά το στάνταρ εναλλάκτη του 1.000άρη βενζινοκινητήρα EcoBoost με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.
Η τοποθέτηση της μπαταρίας των 48-volt κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού επέτρεψε την ενσωμάτωση του ήπιου υβριδικού συστήματος κίνησης χωρίς να πλήττεται η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες.
Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω της διαρκούς συνεργασίας του με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια για την παροχή επιπλέον ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, αλλά και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Επιπλέον, οι κινητήρες του Focus EcoBoost Hybrid υιοθετούν τώρα την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου για εξοικονόμηση καυσίμου, η οποία εξακολουθεί να υποστηρίζει και τη διαθέσιμη βενζινοκίνητη έκδοση 1.5L EcoBoost των 182 ίππων.
Το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου, θέτοντας αυτόματα εκτός λειτουργίας έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο.
Το μοντέλο κυκλοφορεί ήδη στην Ευρώπη και πολύ σύντομα θα βρεθεί κιαι στην Ελλάδα. Η τιμή κτήσης του θα ανακοινωθεί σύντομα από την εισαγωγική εταιρεία.