Το 16 ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος, που διεξάγεται στη Μόντσα της Ιταλίας, θα μεταδοθεί ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή, 1 η Σεπτεμβρίου, στις 16:00 στον ΑΝΤ1 και στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr).
Οι ελεύθερες και οι κατατακτήριες δοκιμές θα μεταδοθούν την Παρασκευή 30 Αυγούστου και το Σάββατο 31 Αυγούστου, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+.
Η νίκη του Λάντο Νόρις στην Ολλανδία, σηματοδοτεί το τέλος της κυριαρχίας για τη Red Bull. Πολύ γρήγορα η Formula 1, πέρασε από την εποχή που ο Μαξ Φερστάπεν κέρδιζε με 21 δευτερόλεπτα διαφορά τον δεύτερο, στην εποχή που χάνει με 23 δευτερόλεπτα διαφορά από τον πρώτο. Όταν έπεσε η καρό σημαία στο Ζάντφορτ (22.9sec) της Ολλανδίας, η διαφορά που είχε η McLaren από τη Red Bull είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί, φέτος.
Η θρυλική Μόντσα, έδρα της Ferrari, είναι μοναδική για 3 λόγους: Τους τιφόζι, τις υψηλές τελικές ταχύτητες και το υπεραιωνόβιο πάρκο. Η πίστα βρίσκεται σ’ ένα Μητροπολιτικό Πάρκο με αιωνόβια δέντρα, λίγο έξω από το Μιλάνο. Το πρώτο Grand Prix έγινε εκεί το 1921 και φέτος είναι το 94 ο .
Ο Έντσο Φεράρι ζητούσε μετ’ επιτάσεως από τους μηχανικούς του, να έχουν πάντα κάτι παραπάνω στα μονοθέσια της ομάδας, ειδικά για τη Μόντσα. Αυτό το πνεύμα έδωσε μέχρι σήμερα 19 νίκες στη Ferrari και είναι η πολυνίκης ομάδα. Ακολουθούν οι McLaren (11), Mercedes (9), Alfa Romeo (8). Αυτό το πνεύμα ώθησε τον Γκέρχαρντ Μπέργκερ να σπάσει το σερί των McLaren το 1988 και να κερδίσει για λογαριασμό της Ferrari, λίγες μέρες μετά το θάνατο του Έντσο.
Από τότε η Ferrari έχει κερδίσει μόνο 9 φορές με τους Σουμάχερ (5), Μπαρικέλο (2), Αλόνσο (1) και Λεκλέρκ (1). Είναι άγνωστο αν το πνεύμα που επικρατεί σήμερα στην ιστορική ομάδα του Μαρανέλο αρκεί για την ανατροπή. Πάντως, η SF24 είχε καλό ρυθμό στην Ολλανδία και ο Λεκλέρκ, που ανέβηκε στο βάθρο, άφησε υποσχέσεις για τον εντός έδρας αγώνα των κόκκινων, που έχει μοναδικό χαρακτήρα.
Η πίστα της Μόντσα έχει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά, που δεν συναντώνται αλλού: Με μήκος 5.793m και μόλις 11 στροφές, κυριαρχείται από 3 μεγάλες ευθείες. Απαιτείται διαφορετική αεροδυναμική διαμόρφωση με ελάχιστες κλίσεις στις αεροτομές, καθώς πρωτεύον είναι η ελαχιστοποίηση των αντιστάσεων και δευτερεύον η επίτευξη της μεγαλύτερης δυνατής τελικής ταχύτητας.
Στοιχείο κρίσιμο για να υπερασπιστούν τη θέση τους οι οδηγοί στο τέλος της ευθείας. Το κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής (Drag Reduction System) έχει μικρή αποδοτικότητα γιατί η αεροτομή έχει πολύ μικρή κλίση. Παρόλα αυτά, υπάρχουν 2 ζώνες Drag Reduction System (DRS) για να διευκολύνουν τα προσπεράσματα. Στη διάθεση όλων των ομάδων, θα βρίσκονται οι 3 πιο μαλακές γόμες της γκάμας.
Αξίζει να τονιστεί πως η πίστα έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο. Στη διάθεση των οδηγών θα βρίσκονται, ως συνήθως, 4 σετ ενδιάμεσα ελαστικά και 3 σετ βρόχινα ελαστικά.
Τσέκαρε κι αυτά: