Το Audi Q5 είναι ένα από τα κορυφαία μοντέλα στην κατηγορία των premium SUV μεσαίου μεγέθους στις ευρωπαϊκές αγορές. Πλέον, το νέο Q5 που θα κυκλοφορήσει το τελευταίο τρίμηνο του έτους, συνδυάζει ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα, με όλα τα πλεονεκτήματα ενός σύγχρονου SUV.

Ο ανανεωμένος εξωτερικός σχεδιασμός δίνει έμφαση στην ταυτότητα «Q» ενώ στην κορυφή της γκάμας των κινητήριων συστημάτων βρίσκεται ένα ιδιαίτερα ισχυρό και αποδοτικό υβριδικό σύνολο με πετρελαιοκινητήρα. Παράλληλα, το μοντέλο διαθέτει μια ευρεία γκάμα συστημάτων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, ενώ είναι πλήρως εξοπλισμένο με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Τέλος, ξεχωρίζει καθώς διαθέτει οπίσθιο φωτισμό με ψηφιακή τεχνολογία OLED, μία παγκόσμια πρωτιά για την Audi.

Η ισχυρή, σπορ ταυτότητα Q χαρακτηρίζει το εξωτερικό του Audi Q5, δίνοντας οπτική έμφαση στην ισχύ, τη στιβαρότητα και την ασφάλεια. Οι σχεδιαστές της Audi τόνισαν περαιτέρω αυτόν τον χαρακτήρα με μια σειρά από ξεχωριστές λεπτομέρειες. Επεμβάσεις έχουν γίνει στην μάσκα, στους πλαϊνούς αεραγωγούς και στα φώτα ημέρας.

Ο εσωτερικός σχεδιασμός δίνει την αίσθηση ευρυχωρίας, άνεσης και κορυφαίας ποιότητας. Οι σχεδιαστικές γραμμές αναπτύσσονται οριζόντια, προσθέτοντας ελαφρότητα και δίνοντας έμφαση στο πλάτος. Το κάτω και το πάνω τμήμα του ταμπλό αποτελούν ξεχωριστές ενότητες, ενώ ξεχωρίζει η νέα ανεξάρτητη οθόνη αφής MMI με ακουστική ανάδραση.

Το μήκος του νέου μοντέλου είναι 4,68 μέτρα, δηλαδή 19 χιλιοστά μακρύτερο από τον προκάτοχό του, λόγω κυρίως των μεγαλύτερων προφυλακτήρων του. Το πλάτος του 1,89 μέτρων (εκτός καθρεπτών) και το ύψος 1,66 μέτρων, παραμένουν αμετάβλητα. Το μεταξόνιο των 2,82 μέτρων εξασφαλίζει εσωτερική ευρυχωρία. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από 550 έως 1.550 λίτρα. Προαιρετικά, διατίθεται και ηλεκτρική πίσω πόρτα. Το Q5 έχει ένα από τα ελαφρύτερα αμαξώματα στην κατηγορία, ενώ και η τιμή αεροδυναμικού συντελεστή (Cd 0,30) είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία.

Το νέο μοντέλο αρχικά λανσάρεται στην Ευρώπη στην έκδοσηQ5 40 TDI. Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας παράγει 204 ίππους (150 kW) και ροπή 400 Nm. Ο στροφαλοθάλαμος αλουμινίου ζυγίζει περίπου 20 κιλά λιγότερο από αυτόν του προηγούμενου κινητήρα, ενώ ο στροφαλοφόρος άξονας είναι και αυτός περίπου 2,5 κιλά ελαφρύτερος.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα (MHEV) των 48 Volt συμβάλλει στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Ένας εκκινητής/γεννήτρια με ιμάντα τροφοδοτεί το ηλεκτρικό σύστημα του οχήματος, το οποίο ενσωματώνει μια συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου. Η ενέργεια πέδησης ανακτάται και αποθηκεύεται στη μπαταρία.

Το σύστημα MHEV επιτρέπει στο Audi Q5 να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας και τη λειτουργία start/stop να ενεργοποιείται σε ταχύτητες κάτω των 22 χλμ/ώρα. Συνολικά, αυτό οδηγεί σε βελτίωση της κατανάλωσης κατά περίπου 0,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Η μέση κατανάλωση του Audi Q5 40 TDI είναι 5,3-5,4λ/100 χλμ. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα είναι 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα 222 χλμ/ώρα.

Μετά το λανσάρισμα θα ακολουθήσουν δύο επιπλέον εκδόσεις ισχύος του τετρακύλινδρου TDI, ένας V6 TDI και δύο δίλιτροι τετρακύλινδροι TFSI. Διαθέσιμος για το ανανεωμένο Q5 στην ελληνική αγορά θα είναι ακόμα ένας μικρότερος πετρελαιοκινητήρας, με το 35 TDI MHEV να παράγει 163 ίππους (120 kW). Επίσης διαθέσιμο θα είναι και το 50 TFSI MHEV, με το βενζινοκινητήρα να αποδίδει 265 ίππους (195 kW). Το επιτυχημένο Q5 TFSIe, με plug-in hybrid drive αναμένεται στις αρχές του 2021, με το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης να αποδίδει 299 ίππους (220 kW), συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα.

Στο Audi Q5 40 TDI ένα αυτόματο κιβώτιο Stronic7-σχέσεων στέλνει την ισχύ του κινητήρα στην τετρακίνηση quattro. Σε κανονική λειτουργία, όλη η ισχύς μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Εάν η κίνηση σε όλους τους τροχούς είναι απαραίτητη, πχ σε ολισθηρές συνθήκες ή κατά τη δυναμική οδήγηση, δύο συμπλέκτες συνδέουν τους πίσω τροχούς με το σύστημα μετάδοσης κίνησης σε κλάσματα του δευτερολέπτου.

Το νέο Audi Q5 αναμένεται στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους.