Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον γίνεται κανόνας.

Το πρώτο τρίμηνο του 2022, το μερίδιο στην αγορά των για τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκε, αντιπροσωπεύοντας το 25,1% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Το πρώτο τρίμηνο του 2021 το ποσοστό ήταν 20,9%.

Οι συνολικές ταξινομήσεις νέων, ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων, αυξήθηκαν επίσης κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία διπλασίασαν σχεδόν το μερίδιο τους στην αγορά, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι -τώρα αποτελούν το 10% του συνόλου των πωλήσεων- ξεπερνώντας τα plug-in υβριδικά, που αντιπροσωπεύουν το 8,9% της αγοράς στην ΕΕ. Από την άλλη πλευρά, τα οχήματα που κινούνται με ντίζελ και βενζίνη συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς. Ωστόσο, οι ταξινομήσεις παραδοσιακών αυτοκινήτων με ορυκτά καύσιμα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνδυασμένο μερίδιο 52,8%.

ad

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του 2022, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους τροχιά, σημειώνοντας απότομη πτώση (-33,2%), φτάνοντας τις 378.009 μονάδες.

Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων με ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 5,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Όλες οι αγορές της ΕΕ κατέγραψαν σημαντικές απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Γαλλία (-44,1%), Ιταλία (-39,2%), Ισπανία (-30,8%) και Γερμανία (-20,2%).

Ομοίως, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε σημαντικά κατά την ίδια περίοδο – από 40,8% σε 36,0%. Παρά την πτώση αυτή, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα παρέμειναν τα πιο δημοφιλή σε όγκο (808.039 μονάδες).

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 53,4%, φτάνοντας συνολικά τα 224.145 αυτοκίνητα. Πολλές αγορές της ΕΕ κατέγραψαν τριψήφια ποσοστιαία κέρδη, με τη Ρουμανία να σημειώνει την ισχυρότερη ανάπτυξη (+408,0%). Από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+110,3%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+42,7%) και τη Γερμανία (+29,3%). Η Ιταλία ήταν η μόνη αγορά της ΕΕ που σημείωσε πτώση στις πωλήσεις BEV (-14,9%).

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικά αυτοκίνητα (PHEV) μειώθηκαν κατά 5,3% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Παρόλα αυτά, οι PHEV εξακολουθούν να διευρύνουν το συνολικό τους μερίδιο αγοράς λόγω της πτώσης των πωλήσεων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Οι επιδόσεις των PHEV διέφεραν στις τέσσερις βασικές αγορές της περιοχής: Γερμανία και Γαλλία σημείωσαν πτώση (-13,2% και -6,1% αντίστοιχα), ενώ η Ισπανία και η Ιταλία κατέγραψαν σταθερή ανάπτυξη (+46,3% και +18,9% αντίστοιχα).

Τσέκαρε κι αυτό:

Κώστας Γκουσγκούνης: Οι ατάκες του