: Η ιδέα του restart και η σκληρή πραγματικότητα μοιάζουν να είναι ταυτόσημες έννοιες στις περιόδους αυτές, στις οποίες ολόκληρος ο πλανήτης είναι αυτόπτης μάρτυρας της ιστορίας που γράφεται καθημερινά με αφορμή την πανδημία του κορονοϊού.
Ποιά είναι, όμως, η στάση του πολίτη απέναντι στην εξέλιξη του τουριστικού φαινομένου; Θα είναι σε θέση να ταξιδέψει πάλι… κι αν ναι, με ποια κριτήρια; Κι από την άλλη πλευρά, οι υπεύθυνοι του τουρισμού θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στις νέες ανάγκες του τουρίστα;
Εάν το πολυτάραχο κι αβέβαιο περιβάλλον στο οποίο ζούσαμε μας δημιουργούσε άγχος … θα έλεγε κανείς ότι η τωρινή πραγματικότητα δημιουργεί φόβο. Είναι, όμως, αυτό αλήθεια; Μπορεί κι όχι. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η πραγματικότητα εξελίσσεται με νέα δεδομένα, κι όσοι καταφέρουν να τα ερευνήσουν και κατ’ επέκταση να προσαρμοστούν σε αυτά θα είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στις νέες απαιτήσεις. Πώς θα γίνει, όμως, αυτό;
Η αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή χωρίζεται σε τρία στάδια:
Στο πριν, στο κατά τη διάρκεια και στο μετά. Με τα νέα, λοιπόν, δεδομένα, οι επιχειρήσεις θα είναι σε θέση να εξετάσουν την αγοραστική συμπεριφορά του νέου τουρίστα πριν ακόμη ταξιδέψει. Μέσω της σωστής έρευνας – δευτερογενείς έρευνες, ερωτηματολόγια, εργαλεία ανάλυσης στοιχείων ιστοσελίδας κτλ – οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να αντλήσουν στοιχεία σχετικά με τα νέα χαρακτηριστικά του τουρίστα και επομένως θα καταφέρουν να προσφέρουν ένα πιο «ασφαλές» προϊόν στον πελάτη. Το θέμα είναι το πώς μπορεί να πραγματοποιηθεί μια σωστή έρευνα;
Η χρήση της τεχνολογίας, η γνώση, η εμπειρία, η συνδυαστική σκέψη και η εγρήγορση αποτελούν τα κατεξοχήν σημαντικά στοιχεία διαχείρισης της εκάστοτε κρίσης. Όσες επιχειρήσεις καταφέρουν να πράξουν σωστά και μέσω έρευνας, θα καταφέρουν να εντοπίσουν όχι μόνο τα νέα χαρακτηριστικά του τουρίστα, αλλά και τα διάφορα κενά που έχουν ή είχαν δημιουργηθεί στην αγορά – καθώς η έλλειψη χρόνου έμοιαζε η κύρια δικαιολογία για τη μη κάλυψή τους. ν
Ποιος είναι ο νέος τουρίστας; Διαφέρει πολύ από τον προηγούμενο; Σίγουρα o φόβος για τον covid κι η συνήθεια του social distancing θα επικρατεί στη σκέψη του για μήνες ή και ίσως για χρόνια, καθώς το κοκτέιλ φαρμάκων μπορεί να μην αρκεί για να πειστεί να ταξιδέψει. Ο νέος τουρίστας, επομένως, στο σχεδιασμό και στην αναζήτηση πληροφοριών σχετικά το κλείσιμο του ταξιδιού του, θα επιζητά την πιστοποίηση και την τήρηση κανόνων υγιεινής – ασφάλειας, αλλά και τη μείωση των τιμών ως επακόλουθο της προβλεπόμενης παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης.
Άρα, τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι τα εξής…
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να μελετήσουν την αγοραστική συμπεριφορά του νέου τουρίστα, να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να χρησιμοποιήσουν όλα τα εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους, όπως είναι τα social media, καθώς τι είναι καλύτερο από το να ονειρεύεσαι;! Έχοντας πάντα ως βασική προϋπόθεση ότι κάποιος ή κάτι θα έχει δημιουργήσει το ερέθισμα να ονειρευτείς.