Λιούις Χάμιλτον

Το 12 ο Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 7 Ιουλίου στη Μεγάλη Βρετανία είχε νικητή τον Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος επέστρεψε με έναν θρίαμβο, έπειτα από περίπου 3 χρόνια και κατέκτησε για 9 η φορά τη νίκη σε αγώνα στην πατρίδα του.

Η χθεσινή αναμέτρηση των μονοθέσιων κέρδισε το ενδιαφέρον των φίλων της Formula 1 στην Ελλάδα καθώς ήταν πρώτη στη ζώνη προβολής της με 14,1% στο δυναμικό κοινό 18-54. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις μάχες των οδηγών της Formula 1 το έδειξαν οι άνδρες με ποσοστό που έφτασε μέχρι και 26,7%.

ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 12 ο GRAND PRIX ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΙΟΥΛΙΟΥ

Συναρπαστική εξέλιξη, δραματική πλοκή και ένα συγκινητικό αποτέλεσμα, που θα μείνει στην ιστορία, είχε το Βρετανικό Grand Prix του 2024 . Στη συγκλονιστική τροπή του αγώνα, έπαιξε ρόλο ο απρόβλεπτος βρετανικός καιρός, με τη βροχή να πρωταγωνιστεί κατά διαστήματα.

Ο Χάμιλτον κέρδισε τον 75 ο αγώνα του Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας. Έτσι, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, τερματίζει μια περίοδο απουσίας από το μεσαίο σκαλί του βάθρου, που διήρκησε 945 ημέρες, από το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας, το 2021. Πλέον, μετράει 104 νίκες στη Formula 1, εννέα εκ των οποίων σε αυτόν τον αγώνα, κατακτώντας την κορυφή της λίστας των οδηγών με τις περισσότερες νίκες, σε ένα συγκεκριμένο Grand Prix.

Για τη Mercedes, είναι η 127 η νίκη και 2 η συνεχόμενη, κάτι που δεν είχε καταφέρει η ομάδα εδώ και σχεδόν τρία χρόνια.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον Ράσελ να διατηρεί το προβάδισμά του, τον Χάμιλτον να ακολουθεί και τον Φερστάπεν να περνάει τον Νόρις. Όλοι είχαν εκκινήσει με τη μεσαία γόμα (C2). Ο Νόρις σύντομα βρήκε ρυθμό και πήρε πίσω τη θέση του από τον Φερστάπεν, καθώς άρχισε να ψιχαλίζει.

Ο Χάμιλτον πέρασε εύκολα τον Ράσελ, ο οποίος λίγο αργότερα οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη, με πρόβλημα στα υδραυλικά της υβριδικής μηχανής. Ο Νόρις πέρασε τον Χάμιλτον και βρέθηκε επικεφαλής στον 20 ο γύρο, με τον Πιάστρι ν’ ακολουθεί κατά πόδας. Οι McLaren «πετούσαν» στις μεικτές συνθήκες. Υπήρξε στιγμή που στην πίστα χρησιμοποιούνταν ελαστικά 4 χρωμάτων: Λευκό, κίτρινο, κόκκινο και πράσινο. Όλα διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο σε έναν αγώνα, όπου η πίστα άλλαξε από στεγνή σε βρεγμένη και πάλι πίσω με διακύμανση θερμοκρασίας κατά περίπου δέκα βαθμούς.

Η βροχή ανάγκασε τους οδηγούς να μπουν για ενδιάμεσα και κάποιοι, όπως ο Λεκλέρκ και ο
Πέρεζ, βιάστηκαν με αποτέλεσμα ο αγώνας τους να καταστραφεί. Από τους πρωτοπόρους μπήκαν πρώτοι οι Φερστάπεν και Σάινθ, που ήταν πίσω από τις McLaren και τις Mercedes, στην 5 η και 6 η θέση, στον 26 ο γύρο.

Μετά από έναν γύρο, η McLaren έβαλε τον Νόρις, η Mercedes και τους δύο οδηγούς της. Ο Πιάστρι έμεινε έξω, έχασε χρόνο γλιστρώντας με τα σλικ στο βρεγμένο οδόστρωμα και έπεσε στην 6 η θέση, μετά τη δική του αλλαγή.

Τα ενδιάμεσα ελαστικά δούλευαν καλύτερα στη McLaren και ο Νόρις, όσο τα χρησιμοποιούσε, μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά. Όταν κόπασε η βροχή και η πίστα άρχισε να στεγνώνει, ήρθε η ώρα για σλικ ελαστικά. Οι Χάμιλτον, Φερστάπεν και Πιάστρι, μπήκαν πριν τον Νόρις στον 38 ο γύρο. Στον 39 ο μπήκε ο Νόρις και ο Σάινθ. Ο Βρετανός έκανε λάθος, σταμάτησε λίγο πιο μπροστά από το προβλεπόμενο και οι μηχανικοί του καθυστέρησαν 1.5 sec. Αυτό ήταν αρκετό για να βγει πίσω από τον Χάμιλτον. Οι δύο Βρετανοί είχαν βάλει πατημένη μαλακή γόμα και ο Φερστάπεν πίσω τους επέλεξε το σκληρό ελαστικό.

Έτσι, μπόρεσε να πιέσει περισσότερο και να περάσει τον Νόρις, 5 γύρους πριν το φινάλε. Προς απογοήτευση των οπαδών της McLaren, ο Νόρις περιορίστηκε στο 3 ο σκαλί του βάθρου. Ο μηχανικός του Χάμιλτον, Πήτερ Μπόνιγκτον, που ανησυχούσε για την πίεση του Νόρις, ενημέρωνε τον πρωταθλητή ως τη στιγμή, που άκουσε: «Άσ’ το πάνω μου». Ο Χάμιλτον, οδήγησε σαν τον παλιό καλό καιρό, διατήρησε τη διαφορά και πήρε επάξια τη νίκη.

Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Λιούις Χάμιλτον, τόνισε: «Δεν μπορώ να σταματήσω να κλαίω! Από το 2021, κάθε μέρα σηκωνόμουν, προσπαθούσα να παλέψω, να προπονηθώ, να συγκεντρωθώ και να δουλέψω, όσο πιο σκληρά μπορώ, με αυτή την απίστευτη ομάδα. Αυτός είναι ο τελευταίος μου αγώνας, εδώ στο Grand Prix της Βρετανίας με αυτήν την ομάδα, οπότε ήθελα να κερδίσω τόσο πολύ για αυτούς, γιατί τους αγαπώ, τους εκτιμώ πάρα πολύ, για όλη τη σκληρή δουλειά που κάνουν όλα αυτά τα χρόνια.

Ευχαριστώ όλους στην ομάδα, όλους στη Mercedes, τους συνεργάτες μας και φυσικά τους απίστευτους φιλάθλους. Μπορούσα να σας δω γύρο-γύρο καθώς ερχόμουν, και δεν υπάρχει μεγαλύτερο συναίσθημα από το να τερματίσω μπροστά εδώ. Το σημαντικό είναι πώς συνεχίζεις να σηκώνεσαι και πρέπει να συνεχίσεις να σκάβεις βαθιά, ακόμα και όταν νιώθεις ότι βρίσκεσαι στον πάτο του βαρελιού. Σίγουρα υπήρχαν μέρες μεταξύ του 2021 και σήμερα, που δεν ένιωθα αρκετά καλός, ή δεν ήξερα αν θα μπορούσα να επιστρέψω εδώ που είμαι σήμερα. Το πιο σημαντικό είναι ότι είχα υπέροχους ανθρώπους γύρω μου, που συνέχισαν να με στηρίζουν. Η ομάδα μου, κάθε φορά που εμφανίζομαι και τους βλέπω να καταβάλλουν προσπάθεια, αυτό με ενθάρρυνε πραγματικά να κάνω το ίδιο».

Τσέκαρε κι αυτά: