Το 14 Ο Grand Prix του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στη θρυλική πίστα της Μόντσα και μεταδόθηκε ζωντανά και αποκλειστικά την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+, είχε νικητή για 10 ο συνεχή αγώνα τον Ολλανδό Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος έγραψε ιστορία με ένα μοναδικό επίτευγμα στην ιστορία του σπορ!
H συναρπαστική δράση της FORMULA 1 κέρδισε για άλλη μια φορά το ενδιαφέρον του
τηλεοπτικού κοινού. Στο δυναμικό κοινό 18-54 κατέγραψε 17,9% και ήταν πρώτο στη ζώνη προβολής του με διαφορά 2,6 μονάδες από το δεύτερο κανάλι. Το επιμέρους ανδρικό κοινό ηλικίας 45-54 κατέγραψε 27,2%, ενώ οι πιο φανατικοί της Formula 1 ήταν οι άνδρες ηλικίας 18-24 που άγγιξαν το 44,7%!
Και οι γυναίκες, όμως, είδαν Formula 1, αφού σε επιμέρους γυναικείο κοινό 18-24 το Grand Prix της Ιταλίας κατέγραψε 17,7%.
ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 14 ο GRAND PRIX ΣΤΗ ΜΟΝΤΣΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
Το Ιταλικό Grand Prix είχε το ίδιο αποτέλεσμα με τους 9 προηγούμενους αγώνες, καθώς για άλλη μία φορά κέρδισε ο Φερστάπεν, αλλά είχε τελείως διαφορετική εξέλιξη. Ο Ολλανδός χρειάστηκε να ιδρώσει τη μπαλακλάβα του για να περάσει τη Ferrari του Σάινθ, που αποδείχτηκε πολύ σκληρός.
Ο Ισπανός, που εκκινούσε από την 1 η θέση, διατήρησε εύκολα το προβάδισμα στην 1 η στροφή και παρά την πίεση του Φερστάπεν κρατιόταν στην 1 η θέση. Απέφυγε το λάθος και έπαιξε σκληρή άμυνα, όταν ο Φερστάπεν βούτηξε στα φρένα και τελικά κράτησε το προβάδισμα μέχρι να τον προδώσει η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών της SF23.
Ένα στιγμιαίο μπλοκάρισμα έδωσε τη δυνατότητα στο Φερστάπεν να βρεθεί δίπλα στον Σάινθ, στην έξοδο του πρώτου σικέιν, να μείνει από την εξωτερική στην «Curva Grande» και να πάρει την εσωτερική για να περάσει στο δεύτερο σικέιν. Ο Ολλανδός από κει και πέρα έκανε «περίπατο στο πάρκο», τερματίζοντας άνετα πρώτος, συνεπής στο ραντεβού με την ιστορία, αφού ποτέ ξανά κανείς οδηγός δεν έχει σημειώσει 10 συνεχόμενες νίκες!
Πίσω του δόθηκε μια επική μάχη για τις δυο θέσεις του βάθρου, ανάμεσα στη 2 η Red Bull του Σέρτζιο Πέρεζ και στις δυο Ferrari. Χωρίς ξεκάθαρη στρατηγική η ιταλική ομάδα άφησε τους οδηγούς της να μονομαχούν για θέση προς τέρψη θεατών και τηλεθεατών. Αν, όμως, ο Βασέρ είχε φροντίσει εγκαίρως να αφήσει τον Λεκλέρκ να περάσει, πιθανόν ο Μονεγάσκος να είχε φτιάξει μια διαφορά που θα του επέτρεπε να κρατήσει πίσω του τον Πέρεζ. Εντέλει ο Λεκλέρκ περιορίστηκε στην 4 η θέση, πίσω από τον εξαιρετικό στην άμυνα Κάρλος Σάινθ, που τα έδωσε όλα και δίκαια ανέβηκε στο βάθρο για τη Ferrari. Ήταν ένας από τους καλύτερους αγώνες στην καριέρα του Ισπανού, που δίκαια πήρε την ψήφο των φιλάθλων ως «Οδηγός της Ημέρας».
Πίσω από τις δυο Red Bull και τις δυο Ferrari είχαμε φοβερές κόντρες για τους βαθμούς της δεκάδας. Οι δυο Mercedes συνέχισαν το ομοιόμορφο μοτίβο, που ξεκίνησαν οι Red Bull και συνέχισαν και οι Ferrari, με τον Χάμιλτον να υιοθετεί εναλλακτική στρατηγική (εκκίνησε με τη σκληρή γόμα), γεγονός που τον έφερε εντέλει στην 6 η θέση.
Ο Χάμιλτον, που χτύπησε τον Πιάστρι, πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων, αλλά έφτιαξε τέτοια διαφορά που τελικά την εξέτισε χωρίς να χάσει θέση. Πολύ καλός ήταν και ο Άλμπον για ακόμη έναν αγώνα, ο οποίος πήρε τους 6 βαθμούς της 7ης θέσης εκμεταλλευόμενος την τελική ταχύτητα της Williams.
Οι Νόρις, Αλόνσο και Μπότας συμπλήρωσαν την 10αδα. Στη βαθμολογία προηγείται ο Φερστάπεν με 364 βαθμούς και ακολουθεί ο Πέρεζ με 219, ο Αλόνσο με 170 και ο Χάμιλτον με 164 βαθμούς. Στους κατασκευαστές η Red Bull έχει 583 βαθμούς, η Mercedes 273, η Ferrari 228 και η Aston Martin 217 βαθμούς.
Τσέκαρε κι αυτό: