Δεν είναι κάκο κακό η δυσλεξία! Ας το καταλάβουμε επιτέλους!

Η δυσλεξία είναι μια μαθησιακή δυσκολία που μπορεί να συναντήσει κανείς σε πολλούς ανθρώπους και πρέπει όλοι να καταλάβουμε πως δεν είναι κάτι κακό ούτε κάτι το οποίο πρέπει να κοροϊδεύουμε!

Η Lindsay Fleming θέλησε μέσω του Tik Tok να δείξει στον κόσμο πως βλέπει ένας άνθρωπος ο οποίος έχει δυσλεξία τα γράμματα και τους αριθμούς όταν διαβάζει και να δείξει τον βαθμό δυσκολίας!

Η ίδια διαγνώστηκε με τη συγκεκριμένη μαθησιακή δυσκολία σε ηλικία 6 ετών και πλέον είναι σύμβουλος υγείας! Κατάφερε να γίνει viral με το βίντεο που δημιούργησε και πρέπει να το δεις!

Τσέκαρε το βίντεο που δημιούργησε η Lindsay Fleming:

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

This is a simulation of what it feels like to be dyslexic. Dyslexia is a spectrum and can vary in severity and presentation! Again this is a simulation. I felt many people believe dyslexia is writing letters backwords. With the letters moving instead of backwards I felt it represents what it can feel like when I am reading. I am not a specialist in dyslexia, just someone who has it. The letters do not actually move for someone who is dyslexic. Hope this helps spread awareness for many of us who suffered silently not knowing others had felt like I had. – – Let me know if you want to learn more & I can continue to post on this topic! – – – “Developmental dyslexia is the most common learning disability and affects somewhere between 5–10% of the population, with some estimates as high as 17%. It is a language-based learning disability. Contrary to popular belief, the core indicator of dyslexia is not reversing letters; rather it is a difficulty interpreting the sound (phonological) components of our language.” From: http://dyslexiahelp.umich.edu/dyslexics/learn-about-dyslexia/what-is-dyslexia #heylinds #dyslexia #dyslexic #dyslexiaawareness #dyslexiaeducation #mentalheathawareness #therapist #anxiety #adhd

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lindsay Fleming | Therapist (@lindsay_fleminglpc) στις