Σιγκαπούρη

Το 15ο Grand Prix του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στη Σιγκαπούρη και μεταδόθηκε ζωντανά και αποκλειστικά την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+, είχε νικητή τον Κάρλος Σάινθ, ο οποίος πήρε τη 2 η νίκη της καριέρας του, σ΄ έναν μοναδικό αγώνα.

H συναρπαστική δράση της FORMULA 1 κέρδισε για άλλη μια φορά το ενδιαφέρον των τηλεθεατών. Στο δυναμικό κοινό 18-54 κατέγραψε 16,4 % και ήταν πρώτο στη ζώνη προβολής του με διαφορά 5,9 μονάδες από το δεύτερο κανάλι.

ΜΑΘΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΔΙΑ

Το επιμέρους ανδρικό κοινό ηλικίας 25-34 κατέγραψε 32,4%,  ενώ οι πιο φανατικοί της Formula 1 ήταν οι άνδρες ηλικίας 18-24 που άγγιξαν το 36,2!  Και οι γυναίκες, όμως, είδαν Formula 1, αφού στο επιμέρους γυναικείο κοινό 18-24 το Grand Prix της Σιγκαπούρης έφτασε το 17,9%.

ΟΣΑ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟ 15 ο GRAND PRIX ΣΤΗ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

Έναν αγώνα από τα παλιά απολαύσαμε στη Marina Bay, τον καλύτερο που έχει γίνει, ίσως, ποτέ στη Σιγκαπούρη. Ο Κάρλος Σάινθ, που ήταν αλάνθαστος για 61 γύρους, έσπασε το σερί της Red Bull, που κρατούσε από πέρυσι στη Βραζιλία όταν είχε κερδίσει ο Ράσελ.

Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε τον poleman Σάινθ (μέση γόμα) να διατηρεί το προβάδισμα και τον Λεκλέρκ, που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα, να στρίβει πίσω του προσπερνώντας τον Ράσελ. Ο Βρετανός δεν εκκίνησε καλά, με αποτέλεσμα να τον φτάσει ο Χάμιλτον στη στροφή. Εκεί, στριμώχτηκαν και ο Λιούις προτίμησε να ισιώσει το σικέιν από το να ακουμπήσουν.

Προς στιγμήν ανέβηκε 3 ος , αλλά έδωσε πίσω τις δύο θέσεις σε Ράσελ και Νόρις. Η Ferrari παρότρυνε τον Λεκλέρκ να αξιοποιεί την καλύτερη πρόσφυση της μαλακής γόμας στην έξοδο των αργών στροφών, ώστε να κρατά τον Ράσελ, για ν’ ανοίξει διαφορά ασφαλείας ο Σάινθ.

Ο αγώνας άρχισε να εξελίσσεται χωρίς «δράμα» ως τον 19 ο γύρο, που μια έξοδος του Σάρτζαντ έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι πρωτοπόροι μπήκαν για λάστιχα, με τον Λεκλέρκ να καθυστερεί στην έξοδο γιατί περίμενε τον Χάμιλτον να βγει, και κάπως έτσι ο 2 ος βρέθηκε 5 ος .

Οι Red Bull που είχαν εκκινήσει με τη σκληρή γόμα, δεν μπήκαν για λάστιχα, αφού αν μπαιναν α χρειάζονταν 2 αλλαγές, και ο Φερστάπεν βρέθηκε 2 ος προς στιγμή. Πολύ γρήγορα, όμως, έχασε θέσεις, καθώς οι υπόλοιποι είχαν φρέσκα ελαστικά. Ο Ράσελ ανέβηκε 2ος με τους Νόρις, Λεκλέρκ και Χάμιλτον να ακολουθούν.

Ο Σάινθ πήρε εντολή να κάνει διαχείριση ελαστικών, ώστε να φτάσει ως το τέλος. Όταν στον 43 ο γύρο έμεινε ο Οκόν και υιοθετήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, στη Mercedes αποφάσισαν να ρισκάρουν. Τράβηξαν και τους δυο οδηγούς για λάστιχα και τους έβαλαν φρέσκο σετ μέσης γόμας. Με την ύστερη γνώση μπορεί να πει κανείς ότι έσφαλαν, καθώς θα έπρεπε να αφήσουν τον Ράσελ 2 ο και να ρισκάρουν μόνο με τον Χάμιλτον.

Σιγκαπούρη
SINGAPORE, SINGAPORE – SEPTEMBER 17: George Russell of Great Britain driving the (63) Mercedes AMG Petronas F1 Team W14 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 compete for position on track during the F1 Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 17, 2023 in Singapore, Singapore. (Photo by Clive Rose/Getty Images)

Ίσως, όμως, να μην ήθελαν να διαχειριστούν τις συνέπειες που θα είχε αν πετύχαινε το μονόπλευρο ρίσκο. Οι Mercedes, λοιπόν, βγήκαν μετά το πιτ στοπ στις θέσεις 4-5. Πίεσαν, έφτασαν και πέρασαν τον Λεκλέρκ μαζεύοντας 2 sec στον γύρο. Ο Χάμιλτον ήταν πιο γρήγορος από τον Ράσελ.

Έφτασαν πίσω από τον Νόρις, αλλά ο Σάινθ ορθώς έκοψε, ώστε να μπει η McLaren στη ζώνη DRS της Ferrari για να μπορεί ο Νόρις να παίξει άμυνα. Οι τελευταίοι γύροι ήταν με κομμένη την ανάσα με 4 οδηγούς να μονομαχούν. Μεγάλος χαμένος ο Ράσελ, που χτύπησε στον τοίχο ξακρίζοντας 3 στροφές πριν το τέλος, με αποτέλεσμα να ανέβει ο Χάμιλτον στο βάθρο.

Ο Σάινθ πανηγύρισε έξαλλα την πρώτη του φετινή νίκη: «Ήταν ένα απίστευτο Σαββατοκύριακο από την αρχή. Η ομάδα αξίζει αυτή τη νίκη για την τεράστια δουλειά που έχει κάνει τόσο εδώ όσο και στο Μαρανέλο, και είμαι περήφανος και την αφιερώνω σε όλους τους tifosi. Εκτελέσαμε τέλεια την άσκηση όλο το Σαββατοκύριακο και από την πλευρά μου νομίζω ότι καταφέραμε το τελευταίο συναρπαστικό κομμάτι στην εντέλεια, δίνοντας στον Νόρις, DRS και ελέγχοντας τον ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Φυσικά, η αλλαγή, που λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας ήρθε νωρίτερα, σήμαινε ότι έπρεπε να κάνουμε τα ελαστικά μας να διαρκέσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και οι τελευταίοι γύροι ήταν στο όριο, αλλά είμαι πολύ χαρούμενος που τα καταφέραμε.

Από την πλευρά του ο Λεκλέρκ, που τερμάτισε 4 ος , ήταν μουδιασμένος: «Είμαι πολύ χαρούμενος για την ομάδα. Έχει γίνει τόση πολλή δουλειά για να κατανοήσουμε καλύτερα το μονοθέσιο τις τελευταίες εβδομάδες και σήμερα απέδωσε. Συγχαρητήρια στον Κάρλος, που έκανε πολύ καλή δουλειά όλο το Σαββατοκύριακο. Το σχέδιό μας ήταν να εκκινήσω με τη μαλακή γόμα και να περάσω τον Ράσελ στην εκκίνηση. Ήταν η σωστή επιλογή και λειτούργησε καλά. Δυστυχώς, χάσαμε κάποιες θέσεις λόγω κίνησης κατά τη διάρκεια του pit stop υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ωστόσο, η στρατηγική ήταν καλή σήμερα, οπότε είμαι χαρούμενος. Είναι υπέροχο να βλέπουμε ότι έχουμε κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά τις επιδόσεις συνολικά και ελπίζουμε ότι μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε την επόμενη εβδομάδα στην Ιαπωνία».

Τσέκαρε και αυτά: