Ο κόσμος των social media είναι ανάστατος τις τελευταίες ημέρες αφού μία τάση που έχει γίνει γνωστή ως digitine γιγαντώνεται ολοένα και περισσότερο και αφορά την εκστρατεία για να μπλοκάρουν οι χρήστες ορισμένες διασημότητες στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.Αφορμή ήταν το Met Gala όπου οι διάσημοι ξοδεύοντας εκατομμύρια ευρώ για τις εμφανίσεις τους, έδειξαν να το απολαμβάνουν, αδιαφορώντας προκλητικά για το γεγονός πως την ίδια ημέρα ισραηλινές δυνάμεις είχαν εισβάλει στη Ράφα, εκτοπίζοντας 1,3 Παλαιστινίους, που σε αντίθεση με τους διασήμους παλεύουν για την επιβίωσή τους. Ούτε ένας διάσημος στο Met Gala έτσι για δείγμα, δεν είπε το παραμικρό για όλες τις φρικαλεότητες που συντελούνται στη Γάζα.
Και έτσι με αφορμή αυτό, γεννήθηκε αυτή η τάση αυτή ως ένα μέσο τιμωρίας στις διασημότητες που δυστυχώς δεν χρησιμοποιούν τον πλούτο τους και την επιρροή τους με ένα τέτοιο τρόπο, ώστε να βοηθήσουν τους πολίτες που έχουν ανάγκη, όπως στην περίπτωση των Παλαιστινίων.
Ο σκοπός αυτής της μαζικής προσπάθειας μπλοκαρίσματος είναι η διατάραξη των εσόδων που λαμβάνουν μέσω των διαφημίσεων και των συμφωνιών με εμπορικά σήματα.
Το γεγονός επίσης της επίδειξης αυτού του πλούτου στο Met Gala όπου μόνο ένα εισιτήριο κοστίζει περί τα 75.000 δολάρια, έφερε τους χρήστες των social media σε μία τέτοια κατάσταση ώστε να συγκρίνουν αυτή την εικόνα με το Hunger Games, τη δημοφιλή σειρά ταινιών όπου οι πλούσιοι και οι φτωχοί χωρίζονται σε περιοχές.
Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν από τη γνωστή influencer Haley Kalil, η οποία φαίνεται στο Met Gala να λέει χαρακτηριστικά «Let them eat cake», μία φράση που ανήκει στη Μαρία Αντουανέτα, η οποία κατά τη διάρκεια της γαλλικής επανάστασης παρότρυνε τους αξιωματικούς της να δώσουν παντεσπάνι στους φτωχούς πολίτες έτσι ώστε να διώξουν την πείνα τους. Παρά το γεγονός ότι απολογήθηκε για αυτή τη φράση της, δεν έπεισε τελικά κανέναν και έτσι δικαίως γεννήθηκε το digitine που είναι στην ουσία ένας συνδυασμός λέξεων και σημαίνει ψηφιακή γκιλοτίνα.
Από εκείνη την ημέρα και μετά άρχισε η κατρακύλα για πολλούς διάσημους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Κιμ Καρντάσιαν που έχασε 780.00 followers στο Instagram, η Kylie Jenner 540.000 followers στο Instagram, ενώ μεγάλη χαμένη αποδεικνύεται και η Billie Eilish με απώλεια 1,1 εκατομμυρίων followers στο Instagram και η Beyonce με 689.000 εξαφανισμένους ακόλουθους.
Και το ερώτημα που γεννάται μέσα από όλη αυτή την κίνηση είναι εάν θα ιδρώσει τελικά το αυτί των influencer για να σταθούν δίπλα στα πραγματικά προβλήματα των ανθρώπων; Δύσκολο!
Τσέκαρε κι αυτά: