Σε 370 ευρώ υπολογίζεται το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν τα ελληνικά νοικοκυριά το 2021 από τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ, ποσό μεγαλύτερο από τα προηγούμενα χρόνια.
Έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές, δείχνει ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.
Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι το ποσό των 370 ευρώ είναι μεγαλύτερο ως απόλυτο νούμερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (359 ευρώ το 2020), αλλά σταθερό ως ποσοστό στη συνολική αξία των αγορών που κάνουν τα νοικοκυριά στα σούπερ μάρκετ.
Αντιστοιχεί συγκεκριμένα στο 13,2% της συνολικής αξίας. Σημειώνεται ότι το ετήσιο όφελος των 370 ευρώ είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 (305 εκατ. ευρώ) εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου. Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.500 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 8 χρόνια ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ.
Συνολικά ένας στους δυο καταναλωτές εξοικονομεί τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών του, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα. Ακόμη, 2 στους 3 δηλώνουν ότι εξοικονομούν τουλάχιστον 5% από τη συνολική αξία των αγορών τους. Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το όφελος που αποκομίζει το 85% των καταναλωτών.
Τα ποσοστά αυτά είναι άλλωστε υψηλότερα του επιπέδου των ανατιμήσεων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με έξυπνες αγορές να εξισορροπήσουν αυτό το επιπλέον κόστος, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό.
Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 44% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές. Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή.
Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.