Suzuki

Η Suzuki ενίσχυσε τη γκάμα των μοντέλων της με το νέο Swace. Πρόκειται για ένα Sport Hatchback, το οποίο διαθέτει πλήρως υβριδική τεχνολογία.

Φέρει τετρακύλινδρο κινητήρα 1.8, ο οποίος αποδίδει 98 ίππους με μέγιστη ροπή 14,8 χλγμ. και ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 72 ίππους με ροπή 16,6 χλγμ. Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου από 4,4 λίτρα/100 χλμ. και χαμηλές εκπομπές ρύπων από 99 γραμ./χλμ. που εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και καθημερινή κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας. Το Sport Hatchback μήκους 4,65 μ. κατατάσσεται στο D segment της αγοράς και κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αναβαθμισμένα συστήματα ασφαλείας Suzuki Safety Support. Νέα συστήματα infotainment.

Η κυψελωτή μάσκα στο μπροστινό μέρος πλαισιώνεται από προβολείς LED με λειτουργία BI-LED.

Στην καμπίνα, ο σχεδιασμός προσφέρει εργονομία και άνεση. Ο πίνακας οργάνων είναι σχεδιασμένος έτσι ώστε να δημιουργείται η αίσθηση ενός ενιαίου συνόλου που ξεκινά από το ταμπλό και επεκτείνεται μέχρι τα διακοσμητικά των θυρών.

Οι μαλακές επενδύσεις και οι σπορ διακοσμητικές πινελιές σε χρώμα ασημί ή χρωμίου είναι μερικά από τα κύρια χαρακτηριστικά του εσωτερικού χώρου.

Η οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, η λειτουργία κλιματισμού S-FLOW και η δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης κινητού συμβάλουν στην τεχνολογική αναβάθμιση του αυτοκινήτου.

Η οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών βρίσκεται στο κέντρο της κονσόλας και περιλαμβάνει την οθόνη ενέργειας, Bluetooth, με χειριστήρια επάνω στο τιμόνι καθώς και δυνατότητα υποστήριξης Apple CarPlay για iPhone, αλλά και Android Auto και MirrorLink για συμβατά smartphones.

Η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων μπορεί να ρυθμιστεί για προβολή αναλογικού ή ψηφιακού ταχύμετρου. Περιλαμβάνει λειτουργίες, όπως οδηγός οικονομικής επιτάχυνσης «ECO Accelerator Guidance», ένδειξη ECO Score κ.ά. Επίσης, ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport) προσαρμόζεται αντίστοιχα και ο χρωματισμός της οθόνης.

Η τεχνολογία S-Flow στον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό εξοικονομεί ενέργεια. Με τη χρήση αισθητήρων προσφέρει κλιματισμό μόνο στις θέσεις όπου υπάρχουν επιβάτες, περιορίζοντας έτσι την άσκοπη κατανάλωση ενέργειας. Η τεχνολογία S-Flow λαμβάνει, επίσης, ενδείξεις τόσο της εσωτερικής και εξωτερικής θερμοκρασίας όσο και της ηλιακής ακτινοβολίας προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή απόδοση του κλιματισμού με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση ενέργειας.

Το Swace έχει 928 χιλ. απόσταση μεταξύ των εμπρός και πίσω καθισμάτων. Προσφέρει ευρυχωρία και άνεση στους επιβαίνοντες.

Ο άνετος χώρος αποσκευών μπορεί να χωρέσει αποσκευές με όγκο έως και 596 λίτρα, ενώ μπορεί να επεκταθεί με το κατέβασμα των πίσω καθισμάτων και να φτάσει έως τα 1.606 λίτρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας εκκινεί αθόρυβα και ομαλά το Swace και το κινεί σε χαμηλές ταχύτητες. Σε υψηλότερες ταχύτητες και σε περιπτώσεις απότομης επιτάχυνσης κινείται τόσο με τον ηλεκτροκινητήρα όσο και με έναν ισχυρό αλλά οικονομικό βενζινοκινητήρα 1.8, ενώ παράλληλα επαναφορτίζεται και η υβριδική μπαταρία, εάν χρειάζεται. Η ηλεκτρική ενέργεια δημιουργείται από την περιστροφή του κινητήρα μέσω μίας γεννήτριας όταν η στάθμη της μπαταρίας είναι χαμηλή και από την περιστροφή των τροχών μέσω του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιβράδυνση. Κάθε φορά που ακινητοποιείται το αυτοκίνητο, όλες οι μονάδες σταματούν να λειτουργούν για εξοικονόμηση ενέργειας.

Η μετάδοση πραγματοποιείται με το αυτόματο κιβώτιο e-CVT. Στο κιβώτιο e-CVT η κίνηση είναι αδιάκοπη, αθόρυβη και ομαλή στις αλλαγές. Εδώ δεν υπάρχει ιμάντας ούτε και τροχαλίες όπως σε ένα παραδοσιακό CVT.

Τη θέση τους παίρνουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ (MG1 ισχύος 23KW & MG2 ισχύος 53KW), τα οποία συνδέονται με έναν πλανητικό μηχανισμό γραναζιών, ανάλογο με αυτόν που υπάρχει στα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων (Power Split Device).

Το MG1 λειτουργεί ως μίζα, ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά υποβοηθά και τον πλανητικό μηχανισμό στον συνδυασμό κινητήρα εσωτερικής καύσης και κύριου ηλεκτρικού μοτέρ.

Το MG2 είναι το κύριο για την ηλεκτρική κίνηση, το οποίο μετατρέπεται σε γεννήτρια για την ανάκτηση ενέργειας από το φρενάρισμα.

Η συνεργασία των δύο (αλλά και η απομόνωση του θερμικού κινητήρα για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, χωρίς χρήση κάποιου επιπλέον συμπλέκτη), προσφέρει μία συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση.

Εκτός από τις γνωστές θέσεις που υπάρχουν σε ένα αυτόματο κιβώτιο (P,R,N,D), στον επιλογέα του e-CVT υπάρχει και η θέση Β, όπου επιλέγεται κυρίως σε κατηφορικές διαδρομές καθώς προσφέρει στο όχημα πέδηση από τον κινητήρα και παράλληλα γρήγορη φόρτιση της υβριδικής μπαταρίας.