Εκπτώσεις

Με τους πολίτες να είναι σε αναμονή και τον εμπορικό κόσμο να περιμένει μία οικονομική ανάσα από τη Δευτέρα 10 Ιουλίου ξεκινουν οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως και στις 31 Αυγούστου.

Εκτός από τις θερινές εκπτώσεις, τα εμπορικά καταστήματα αναμένεται να είναι ανοιχτά και την Κυριακή 16 Ιουλίου.

Βέβαια μπορεί οι θερινές εκπτώσεις να μην είχαν ξεκινήσει ακόμα, αλλά ήδη πολλές επιχειρήσεις είχαν ξεκινήσει με προκρατήσεις, αλλά και προσφορές τόσο μέσα από το ψηφιακό κανάλι όσο μέσα από τα φυσικά καταστήματα με στόχο να ρευστοποιήσουν εποχικά προϊόντα και να «γεμίσουν τα ταμεία» τους.

Οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις προσβλέπουν σε αυξημένους τζίρους έτσι ώστε να ανακτήσουν το έδαφος από τις πωλήσεις που ποτέ δεν έγιναν κατά τη διάρκεια των δύο βουλευτικών εκλογών.

Πάντως, οι πολίτες εμφανίζονται να είναι πιεσμένοι και με έντονη ανησυχία τις πληθωριστικές πιέσεις σε προϊόντα, αλλά παρόλα αυτά αισιοδοξούν πως το καταναλωτικό κλίμα στη λιανική αγορά της χώρας.

Τι πρέπει να ξέρετε για τις θερινές εκπτώσεις

Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Επίσης, πρέπει να επιδεικνύεται ιδιαίτερη προσοχή στην τήρηση των διατάξεων περί εκπτώσεων και μειωμένων τιμών, καθώς οι κυρώσεις είναι βαριές.

Σε όσους παραβαίνουν το νόμο επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.
Ελπίδες για μεγαλύτερη κατανάλωση.

Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, για μία ακόμα φορά θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Επίσης, κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Τα καταστήματα Stock ή Outlet υποχρεούνται να αναγράφουν την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών.

Τσέκαρε κι αυτό: