Περισσότερα από το 99% από τα τροχαία ατυχήματα τα θανατηφόρα οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη, στην παραβατική συμπεριφορά των οδηγών και σε διάφορους εξωτερικούς παράγοντες, ενώ λιγότερο από το 1% σχετίζεται με τεχνικά ελαττώματα των οχημάτων. Η φθορά των ελαστικών, ο ανεπαρκής φωτισμός και η χαμηλή απόδοση των φρένων αποτελούν τις κύριες αιτίες που οδηγούν σε ατυχήματα λόγω τεχνικών προβλημάτων.
Μια πρόσφατη μελέτη του γερμανικού ερευνητικού ινστιτούτου FKA επιβεβαιώνει ότι μόνο το λιγότερο από 1% των δυστυχημάτων προκαλείται από τεχνικά ελαττώματα.
Τα ευρήματα αυτά παρουσιάζονται στην περίοδο που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει την επιβολή νέων μέτρων στους κατασκευαστές οχημάτων, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των αυτοκινήτων. Το πρόσθετο κόστος των δοκιμών και των νέων συστημάτων, ωστόσο, αναμένεται να μετακυλήσει στους καταναλωτές, οδηγώντας σε ενδεχόμενη αύξηση των τιμών των οχημάτων.
Ταυτόχρονα, ο τομέας των μεταφορών αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, τόσο όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος όσο και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο να μειώσει κατά το ήμισυ τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα έως το 2030, με στόχο την αναβάθμιση των προτύπων ασφαλείας και την προστασία της ζωής των πολιτών. Αυτό το φιλόδοξο σχέδιο αντικατοπτρίζει την ανάγκη για συνεχή καινοτομία και εφαρμογή νέων μέτρων που θα μειώσουν τους κινδύνους στον τομέα των μεταφορών, ενώ παράλληλα θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στο σύνολο της κοινωνίας.